Regulamin
§ 1
Ogólnopolski Konkurs rozwiązywania zadań szachowych „Konik szachowy” odbędzie się w czwartek 24 października 2024 r. o godzinie 9:00
§ 2
Celem Konkursu jest propagowanie zainteresowania grą w szachy
§ 3
Konkurs jest przeznaczony dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych
§ 4
Konkurs polega na rozwiązywaniu 30 zadań szachowych przez zorganizowane grupy w szkołach z całej Polski, które zgłoszą się do udziału.
§ 5
Organizatorem konkursu jest Studio Korundi Sp. z o.o. z siedzibą ul Brzozowa 7, 05-022 Milanówek NIP 5291835461 REGON 388995427 KRS. 0000900599
§ 6
Uczestnicy startują w następujących kategoriach:
Pionek - klasy 1, 2 i 3 Szkoły Podstawowej
Goniec - klasy 4,5 i 6 Szkoły Podstawowej
Wieża - klasy 7 i 8 Szkoły Podstawowej
Hetman - Szkoła Średnia
Król - wszyscy uczniowie którzy mają Ranking PZSzach wyższy od 1800
§ 7
Zgłoszenia do konkursu można dokonać jedynie poprzez formularz dostępny na stronie internetowej www.konikszachowy.pl
§ 8
Dyrektor szkoły, której uczniowie zamierzają wziąć udział w Konkursie, powołuje szkolnego koordynatora Konkursu.
§ 9
1. Koordynator, wyznaczony przez Dyrektora szkoły, zgłasza szkołę do Konkursu, wskazując liczbę Uczestników w każdej kategorii.
2. Koordynator zgłasza chętnych uczniów, którzy przystąpią do konkursu.
3. Szkolny Koordynator odpowiada za organizację Konkursu na terenie szkoły, a w szczególności zobowiązany jest do:
a) przeprowadzenia zawodów zgodnie z obowiązującym regulaminem i zaleceniami Komitetu Organizacyjnego odpowiedzialnego za dany region,
b) zarządzania kontem szkoły na serwerze konkursowym pod adresem http://www.panel/konikszachowy.pl/ zgodnie z instrukcjami dostępnymi na stronie,
c) poinformowania Uczestników o regułach Konkursu,
d) dokonania opłaty wpisowej na rzecz regionalnego organizatora,
e) aktywnej współpracy z Komitetem Organizacyjnym Konkursu.
§ 10
Po zgłoszeniu szkoły wraz z ilością uczestników oraz dokonaniu wpłaty wpisowego do szkoły zostanie wysłana przesyłka z Kartami odpowiedzi i kartami zadań
§ 11
Karty odpowiedzi i karty zadań zostaną dostarczone do szkół przed rozpoczęciem Konkursu w osobnych kopertach. Karty zadań pozostają poufne do chwili startu Konkursu, który powinien odbyć się o godzinie 9:00. Koperty mogą zostać otwarte dopiero po naniesieniu danych identyfikacyjnych na karty odpowiedzi przez uczestników, w obecności ich przedstawicieli.
§ 12
Testy konkursowe zawierają po 30 pytań o różnym stopniu trudności (10 zadań po 3 punkty, 10 zadań po 4 punkty i 10 zadań po 5 punktów). Uczeń uczestniczący w Konkursie w każdej z tych kategorii otrzymuje w chwili rozpoczęcia Konkursu 30 punktów, maksymalnie może więc uzyskać 150 punktów.
Do każdego zadania w każdej kategorii dołączonych jest 5 odpowiedzi oznaczonych literami A, B, C, D, E z których jedna jest poprawna. Za brak odpowiedzi uczestnik Konkursu otrzymuje zero punktów, natomiast za odpowiedź błędną lub zaznaczenie więcej niż jednej odpowiedzi otrzymuje punkty ujemne w liczbie 25% przewidzianych za dane zadanie.
§ 13
Instrukcja wypełniania karty odpowiedzi
Kartę należy wypełniać kolorem czarnym, długopisem lub ołówkiem.
Nie wolno używać korektora, a w przypadku użycia gumki do ścierania, należy dokonać tego z jak największą starannością i tylko w ostateczności, gdyż istnieje ryzyko, że zostanie to odczytane jako więcej niż jedna odpowiedź czyli jak brak odpowiedzi.
Starannie zakoduj swoje nazwisko i imię zamalowując kółka odpowiadające poszczególnym literom, zostawiając pomiędzy nazwiskiem i imieniem jedno puste pole. Jeżeli przewidziano za mało liter zaznacz dodatkowe kółko i wpisz swoje dane ręcznie w wyznaczonym obszarze.
Zaczernij pod swoja kategorią kółko z właściwą klasą lub kategorię “Król” jeśli posiadasz ranking PZSzach większy niż 1800.
W odpowiedzi na każde zadanie należy zaznaczyć co najwyżej jedno kółko. Brak zaznaczenia lub więcej niż jedno zamalowane kółko zostanie potraktowane jako brak odpowiedzi.
UWAGA! Poprawne wypełnienie karty odpowiedzi to element konkursu!
Zwróć uwagę na notację szachową ruchów w odpowiedziach:
Szachownica ukazana jest albo z perspektywy białych (numeracja 1-8) albo z perspektywy czarnych (numeracja 8-1), w zależności od tego kto ma wykonać posunięcie
S - skoczek (np. “Sc3” oznacza ruch skoczkiem na pole c3)
G - goniec
W - wieza
H - hetman
K - król
natomiast dla ruchów pionkami jest brak litery! (np. “e4” oznacza właśnie ruch pionkiem na pole e4, szczególny ruch pionka z promocją na ostatniej linii wskazuje jaka figura została dorobiona, np. “a8H” czyli pionek stal się hetmanem)
0-0 - krótka roszada
0-0-0 - długa roszada
dwukropek oznacza bicie, np. “G:e3” wskazuje że goniec grając na pole e3 zbił jakąś figurę
szach oraz mat nie są dodatkowo oznaczane
w szczególnych przypadkach, gdy dwie te same figury mogą wykonać ruch na to samo pole stosujemy dodatkowe oznaczenie linii lub kolumny, np. “S2f3” oznacza ruch skoczka stojącego na drugiej linii na pole “f3”. Podobnie “Wae8” oznacza ruch wieżą z kolumny “a” na pole e8
§ 17W czasie konkursu obowiązuje zakaz korzystania z urzadzen elektronicznych i wszelkich pomocy, w tym szachownicy, ksiązek, notatek
§ 18
Komitet Organizacyjny Konkursu udostępnia wyniki Konkursu szkołom w terminie do 6 tygodni od daty otrzymania kart odpowiedzi. Szkoły otrzymują listy nagrodzonych uczniów z danych szkół oraz informację o zasadach przydziału nagród.
§ 19
Każdy startujący uczeń otrzymuje dyplom uczestnictwa.
20% najlepszych uczniów w każdej kategorii otrzymuje tytuł laureata i odpowiedni dyplom.
Uczeń który uzyska największą ilość punktów w szkole otrzymuje voucher na bezpłatny start w kolejnych zawodach Konika Szachowego.
§ 20
Uczestnik która otrzyma najwyższy wynik w województwie w swojej kategorii otrzymuje nagrodę o wartości 100 zł
Uczestnicy uzyskają drugi i trzeci wynik w województwie otrzymują nagrody o wartości 50 zł
Łączna pula nagród dla uczniów to 20 000 zł
Konkurs jest przedsiewzieciem samofinansujacym sie i w przypadku niskiej frekwencji organizator zastrzega sobie prawo do obnizenia puli nagrod
§ 21
Koszt startu jednego uczestnika to 18 zł (z jednej szkoły może startować mniej niż 10 uczestników, ale wtedy obowiązuje opłata minimalna 150 zł / szkołę). Przy wpłacie do 4 października obowiązuje opłata 15 zł za ucznia.
Przy wpłacie na podstawie proformy, do każdej wpłaty zostanie wystawiona faktura VAT w ciągu 7 dni od daty wpłaty.
§ 22
Odwołania dotyczące wyników konkursu należy składać w terminie 14 dni od daty ogłoszenia wyników. Zostaną rozpatrzone w ciągu 14 dni od daty złożenia. Karty odpowiedzi są przechowywane 6 tygodni od daty ogłoszenia wyników.
§ 23
Zgodnie z artykułem 26 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku szkoła jest współadministratorem danych osobowych przetwarzanych dla potrzeb konkursu.
§ 24
Komitet Organizacyjny Konkursu przed ogłoszeniem wyników Konkursu ma prawo do dyskwalifikacji uczniów w przypadku wyników wskazujących na brak samodzielnej pracy uczestników. W uzasadnionych przypadkach lub na wniosek Komitetu Organizacyjnego Konkursu może zostać przeprowadzony dodatkowy test kontrolny. Odmowa udziału w teście kontrolnym jest równoznaczna z dyskwalifikacją. Regionalny Komitet Organizacyjny przedstawia dyrektorowi szkoły powody, dla których podjęta została decyzja o dyskwalifikacji lub o przeprowadzeniu testu kontrolnego.
§ 25
O wszelkich sprawach nieobjętych Regulaminem rozstrzyga Komitet Organizacyjny Konkursu Konik Szachowy.